Ahad, 16 September 2012

Masih serumpunkan kita

Perkara yang aku paling takut sedang terjadi. Semua seperti askar yang sudah hilang semangat untuk berperang. Dan dari serumpun semua seakan menbawa haluan masing masing. Benda yang belum sempurna jasadnya sudah di canang canang sudah diangkat angkat di junjung sampai ke langit. Memang sifat manusia mudah alpa. Munkin aku tersalah memilih pasukan. Seperti yang pernah terjadi dahulu. Kerja yang aku buat ini memerlukan kesabaran. Tapi sabar aku ada tahapnya. Karya asal aku yang telah di tampal tampal. Entah seperti mana hasilnya. Jangan diherdik orang yang jahil. Engkau patut bersyukur dengan nikmat yang allah pinjamkan. Ini tidak lagi alpa dengan kebolehan sendiri. Seperti aku lah raja kau lemah sembah aku. Aku ada akal kau bodoh jadi aku ketua. Begitu lah lagaknya. Dari satu rumpun akibat nafsu hampir berkubur karya ini. Maner pegi semangat yang berkobar kobar tue. Semua dah hilang bersama sama malam itu. Bukan mudah nak buat sesuatu. Kena pulak malas usaha.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan